Własna strona internetowa, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes to dziś konieczność. Problem jednak w tym, że samo uruchomienie strony to za mało, żeby można było odnieść sukces. Wiele osób traktuje odpalenie witryny czy sklepu internetowego jako pewniak. Założę sklep i zawojuję świat, zacznę zarabiać konkretne pieniądze. Prawda jest jednak taka, że zdecydowana większość zakładanych sklepów nie przetrwa dłużej niż kilka miesięcy. Dlaczego?

Po pierwsze musisz zmierzyć się z potężną konkurencją. Każdego dnia w sieci pojawia się kilkadziesiąt nowych sklepów i mowa tu tylko o polskim internecie. Każdy kto zakłada sklep ma dokładnie taki sam plan – chce zarabiać i to dobrze. Jednak tylko niewielki odsetek poza chęciami ma jeszcze odpowiednie zaplecze w postaci wiedzy na temat tego jak funkcjonuje rynek i doskonale zna możliwości swojej witryny lub sklepu internetowego.

Kolejnym powodem porażek jest brak konsekwencji i cierpliwości. Niestety wiele osób sądzi, że jak uruchomi sklep czy stronę, to zamówienia posypią się same. W końcu w internecie jest przecież tak dużo ludzi, którzy z pewnością szukają moich usług/produktów.

Jednak proces związany z przyciągnięciem ruchu na stronę to niekiedy wiele miesięcy ciężkiej, konsekwentnej pracy, a to nie wszystko, bo trzeba jeszcze umieć przyciągnięty ruch zagospodarować w taki sposób aby przekształcać go skutecznie w zamówienia, zapytania, sprzedaż…

Jak zacząć żeby nie wtopić?

Zacznij od podstaw czyi od zdobycia odpowiedniej wiedzy na temat tego jak funkcjonuje Twoja strona i jakie ma możliwości, jakie są skuteczne techniki działań marketingowych, które możesz wdrożyć u siebie.

Stronę możesz zlecić specjalistom, ale zazwyczaj taka decyzja wiąże się dla Ciebie z kilkoma konsekwencjami.

  1. Dostajesz gotowy produkt, którego kompletnie nie znasz, a więc nie masz pojęcia jak dalej kształtować go pod kątem oczekiwań odwiedzających i pod kątem skutecznych realizacji celów jakie sobie wyznaczyłeś.
  2. Wydajesz bardzo często spore pieniądze zapominając o tym, że potrzebujesz jeszcze budżetu na działania marketingowe.

Co więc zrobić?

Nie musisz zlecać wykonania strony czy sklepu specjalistom. Obecnie jesteś w stanie samodzielnie, bez jakiejkolwiek wiedzy z zakresu informatyku uruchomić stronę czy sklep. Wystarczy tylko wiedzieć gdzie szukać informacji na ten temat. Co Ci to da? Będziesz doskonale znał swoją witrynę, wszystkie jej możliwości i potencjał, a to pozwoli Ci nieporównywalnie skuteczniej wdrażać techniki marketingu internetowego, co jest kluczowe jeśli poważnie myślisz o sukcesie.

Poza tym budżet jaki w innym przypadku wydałbyś na opłacenie agencji czy freelancera możesz przeznaczyć na kampanie reklamowe swojej strony/sklepu. Bez takich działań pozyskanie odpowiednio dużego ruchu, który zacznie generować sensowną sprzedaż jest prawie niemożliwe z czego nie zdaje sobie sprawy większość świeżo upieczonych właścicieli stron internetowych.

Jak nauczyć się budowy i zarządzania własną stroną

Pierwsze co przyjdzie Ci do głowy to szkolenia. Oczywiście to dobry kierunek, ale tu także masz kilka dróg, o których warto wiedzieć. Decydując się na rzetelne szkolenie z zakresu budowy strony WWW będziesz musiał zapłacić w zasadzie tyle ile zapłaciłbyś agencji za stworzenie strony, czyli zazwyczaj kilka tysięcy złotych. Innymi słowy będziesz finansowo mniej więcej w tym samym miejscu i znowu może zabraknąć pieniędzy na działania marketingowe. Plusem na pewno będzie to, że staniesz się bardziej niezależny i lepiej będziesz w stanie kontrolować własna stronę, ale to może okazać się niewystarczające.

Drugą drogą są kursy online. Wiele osób ma sceptyczne podejście do tej formy edukacji jednak w praktyce niesie ona nieporównywalnie więcej korzyści niż Ci się wydaje.

  1. Kursy online są o wiele tańsze. Dla porównania Kurs budowy strony internetowej w tradycyjnym modelu, to koszt około 3000 – 6000 zł. Analogiczny kurs onLine, to wydatek na poziomie 200 – 500 zł.
  2. Do kursu onLine możesz wrócić kiedy chcesz. W przypadku kursów klasycznych po kilku tygodniach w Twojej głowie zostaje jakieś 30% wiedzy związanej z istotnymi detalami. Po prostu zapominasz szczegóły kursu, które mogą być bardzo istotne dla Twojego biznesu. W przypadku kursu onLine coś takiego jak „zapomniałem” nie ma racji bytu. Jeśli coś uleci Ci z głowy, to w każdej chwili możesz wrócić do lekcji i przerobić ją po raz kolejny.
  3. Kurs onLine przerabiasz we własnym tempie. Nikt i nic Cie nie goni. Jeśli potrzebujesz więcej czasu, to na spokojnie możesz rozłożyć sobie proces edukacji w czasie jak zechcesz.

Jaki kurs budowy stron www polecam?

Jest ich całkiem sporo, ale większość to kursy pobieżnie traktujące temat i niestety co gorsze nieaktualne, np. maja 2-3 lata. Bez wątpienia prym wiedzie na tym polu Kurs WordPress oferowany przez jeden z najlepszych polskich blogów o tej tematyce „Jak zrobić stronę”.

Kurs budowy stron internetowych

To ponad 20 godzin wykładów w formie wideo cały czas aktualizowanych i rozbudowywanych. Dodatkowo możliwość korzystania z zamkniętego forum wsparcia, a więc jeśli coś jest niejasne w każdej chwili możesz podpytać o dodatkowe wyjaśnienie Koszt to zaledwie 199 zł co za taką ilość wiedzy jest ceną bezkonkurencyjną.

Kurs znajdziesz na platformie poznajWP.pl

Do dzieła

Zainwestuj w fundament, czyli konkretną praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia strony www i działań marketingowych. Decyzje podejmuj świadomie. Jeśli nie masz dużego budżetu zainwestuj w dobre kursy online, a resztę w marketing.