w

Dlaczego WooCommerce?

WooCommerce

Jeśli planujesz uruchomienie sklepu internetowego, nie unikniesz pytania na temat tego z jakiej platformy ecommerce skorzystać. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego stawiać sklep na WooCommerce?

WooCommerce – kilka faktów

Zacznijmy może od tego, że WooCommerce, to najpopularniejsza wtyczka e-commerce dla WordPressa, co w efekcie czyni ją również najpopularniejszą platformą e-commerce ze wszystkich innych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. WordPress napędza aktualnie ponad 37% wszystkich stron działających w Internecie.

Według aktualnych danych WooCommerce wykorzystuje ok. 30% sklepów w Internecie, a wartość ta nieustannie rośnie. nie dzieje się to bez powodu.

WooCommerce ma wszystko – wszystkie funkcje, których może potrzebować nowo upieczony właściciel sklepu internetowego, skalowalność i wszystkie możliwe opcje dotyczące projektowania, jakie możesz sobie wyobrazić. Dodatkowo, dzięki stale rosnącej społeczności WooCommerce, liczba tych opcji nieustannie się powiększa.

Jak to się zaczęło?

Mark Forrester, Magnus Jepson i Adii Pienaar pierwotnie uruchomili platformę WooThemes oferującą motywy PRO dla WordPress’a. Jednak w ciągu dość krótkiego czasu okazało się, że bardziej intratnym projektem będzie rozwój platformy eCommerce.

Aby stworzyć WooCommerce, zespół WooThemes zatrudnił Mike’a Jolleya i Jaya Kostera. Obaj byli freelancerami pracującymi dla Jigowatt i rozwijali platformę e-commerce o nazwie JigoShop.

Jednak gdy JigoShop został sprzedany innej firmie, musieli opuścić projekt i tak właśnie narodził się WooCommerce. Jego pierwsze wydanie zostało udostępnione 27 września 2011 roku.

Możecie wciąż zobaczyć wpis, który zaprasza do skorzystania z WooCommerce własnie z tamtego okresu 🙂

WooCommerce dla każdego

Swoją ogromną popularność WooCommerce zawdzięcza przede wszystkim WordPressowi, ale jako że jest to element tego ekosystemu niejako dziedziczy ogromną elastyczność i swobodę rozwoju nawet jeśli nie kodujesz w PHP, JS itd…

Wszystko czego potrzebujesz żeby zacząć, to komputer z dostępem do Internetu i chęć nauczenia się czegoś nowego. W porównaniu do innych platform eCommerce WooCommerce to największa społeczność, a tym samym największe zasoby edykacyjne dostępne za free jak również w formie płatnych kursów. Tu polecam Ci Kurs WooCommerce na PoznajWP.pl.

Inwestując głównie swój czas jesteś w stanie opanować to środowisko na takim poziomie, że po miesiącu, dwóch będziesz w stanie nie tylko stworzyć sklep dla siebie, ale także dla swoich znajomych czy na zlecenie Klientów!

WooCommerce zasoby

Gdzie nie sięgniesz wzrokiem tam znajdziesz jakieś dodatki do sklepów działających w oparciu o WooCommerce.

Po instalacji zapewne pierwsze na co trafisz, to serwis WooCommerce.com, gdzie znajdziesz całkiem sporo wysokiej jakości rozszerzeń zarówno płatnych jak również bezpłatnych.

Kolejnym miejscem jest repozytorium WordPress’a, gdzie po wpisaniu w wyszukiwarce dodatków słowa “WooCommerce” w odpowiedzi otrzymasz listę około tysiąca bezpłatnych rozszerzeń od ręki gotowych do instalacji.

Idąc dalej, napotkasz takie serwisy jak CodeCanyon. I tylko w tym jednym miejscu znajdziesz blisko 2 tysiące rozszerzeń dla WooCommerce. Jest ich więcej.

Prostota i niższe koszty utrzymania

WooCommerce jest jednym z najprostszych w obsłudze systemów eCommerce, ale jest także tańszy w utrzymaniu w porównaniu do wielu innych.

Weźmy jako przykład platformę Prestashop, która także jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań eCommerce.

Rozszerzenie pozwalające wdrożyć program partnerski na Prestashop:

Rozszerzenie AffiliateWP, które pozwoli wdrożyć program partnerski na WooCommerce

Popatrz na ceny i porównaj. Możesz zrobić analogiczny test z wieloma innymi dodatkami. Okaże się, że rozszerzenia dla Woo potrafią być wyraźnie tańsze, a wiele z nich będzie wręcz dostępnych całkowicie bezpłatnie.

To dla Ciebie i Twojego biznesu oznacza konkretne korzyści. Inaczej Twoja firma będzie działać gdy bieżące koszty utrzymania sklepu będą niższe. Nadwyżkę finansową będziesz mógł wykorzystać np. na marketing i wygenerować tym samym większą sprzedaż. Niestety większość początkujących właścicieli sklepów nie bierze tego pod uwagę, co wynika w prostej linii z faktu, że po prostu nie mają świadomości istnienia tego typu zależności. Freelancerzy czy agencje specjalizujące się w innych systemach oczywiście ni będą o tym mówić, bo zależy im na pozyskaniu Klienta.

Jeśli dasz się złapać, to z czasem przekonasz się, że można było wybrać lepiej 🙂

Zgłoś nadużycie

Co myślisz?

Napisane przez bloA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak pachnie miłość?

Problemy z cerą naczynkową.