Commissioning – lepszy komfort pracy i porduktywność pracowników

Commissioning

Wpływ commissioningu na komfort i produktywność pracowników

W czasie wykonywania obowiązków zawodowych należy być skupionym, wydajnym, zmotywowanym, wypoczętym oraz pozytywnie nastawionym. Na wszystkie powyższe aspekty wpływ ma szereg czynników; nie tylko wysokość zarobków czy atmosfera między pracownicza, lecz także otoczenie i wewnętrzny klimat pomieszczenia, w którym spędzamy 8-10 godzin dziennie. Budynki, mimo, iż są uznawane za przedmioty martwe, to jednak implikują pewną dawkę energii, która albo motywuje do działania, albo też przeciwnie, odbiera energię oraz sprawia, że czujemy się zmęczeni, rozdrażnieni, senni czy zestresowani.

Wpływ budynku na zdrowie i samopoczucie jest szczególnie zauważalny u pracowników biurowych, którzy nie mają możliwości wyjścia na zewnątrz i opuszczenia miejsca pracy, nawet na kilka godzin. W budynku, gdzie nie ma odpowiednich warunków do pracy wskazano, iż cyklicznie pogarszał się ogólny stan zdrowia wszystkich pracowników, którzy odczuwali dyskomfort w miejscu pracy, co tym samym wywołało stan drastycznego spadku ich produktywności i wydajności w pracy.

Tym, którzy nie odczuwali komfortu w miejscu pracy, osiągali dużo gorsze rezultaty, przez dłuższy okres, niż osoby o tych samych kwalifikacjach, doświadczeniu oraz stanowisku, które pracowały w miejscach przyjaznych, dających poczucie odprężenia, relaksu, wyciszenia czy spokoju. Z badań wynika, iż miejsce, gdzie pracujemy wpływa na zatrudnionych w taki sposób, że albo polepsza ich ergonomię pracy, albo też ją obniża. Wszystkie powyższe działania, przekładają się na wynik finansowy, jakie w rezultacie uzyskuje dane przedsiębiorstwo. Mniej komfortowe warunki pracy, tym mniejszy pozytywny rezultat finansowy, w finale projektu czy zadania.

Czym jest i jak może Ci pomóc commissioning?

Rozwiązaniem idealnym wydaje się być commissioning.  Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorców na zapewnienie komfortu w pomieszczeniach biurowych, także branży budowlanej. Sam proces commissioningu polega na takim planowaniu, projekcie oraz realizacji, która ma na celu tworzenie przyjaznego i ekologicznego budynku firmowego, który oprócz roli reprezentacyjnej, będzie także zapewniał szereg cech, pozwalającym go nazwać nowoczesnym miejscem pracy.

Proces commissioningu stwarza takową możliwość niemal w 100%. W pierwszej kolejności na wydajność pracy wpływa komfort akustyczny. Od dawna wiadomo, że hałasy, odgłosy pojazdów, krzyki z ulicy czy roznoszący się pogłos w budynku, nie wpływa na pozytywną atmosferę w biurze i powoduje brak skupienia, a po paru godzinach pracy, rozdrażnienie i zdenerwowanie.

Dzięki zastosowaniu commissioningu pomieszczenia są wyciszone, a hałasy z zewnętrz zredukowane do absolutnego minimum. Ważna rolę odgrywa także zapach w pomieszczeniach, które według zasad commissioningu powinny posiadać doskonałą wentylację, a także optymalne nawilżenie powietrza. Na pracę ma wpływ także temperatura pomieszczeń, zarówno tych biurowych, jak i socjalnych czy toalet. Jeśli w budynku utrzymywana jest optymalna temperatura, czyli niezbyt wysoka, ani też nie za niska, to produktywność pracy wzrasta, czujemy się wypoczęci, silniejsi.  Organizm nie lubi szoku temperaturowego, dlatego commissioning uwzględnia różne warunki klimatyczne i tym samym pozwala na ich dostosowanie do warunków panujących na zewnętrz budynku. Ideą commissioningu jest tworzenie budynków i pomieszczeń ze swobodnym dostępem do światła dziennego, które jest niezbędne do wydajnej pracy. W tym zakresie rekomenduję firmę https://www.ensyco.pl